„Hea on minna tööle, kui ei teki rutiini,” ütleb otse ülikoolist Normasse tulnud Sander Ilves

Sander Ilves pürgis Normasse projektijuhina tööle samal ajal, kui ta oli lõpetamas Tallinna Tehnikakõrgkoolis tehnomaterjalide ja turunduse eriala. Suurettevõttesse tõukas teda kandideerima asjaolu, et sinna oodati just sellise eriala teadmiste ja oskustega töötajat nagu tema.

Sandri sõnul oli tema kindlaks eeliseks eelnev kogemus: „Mul oli töökogemus ja seda Normas hinnatakse.”

Vaheldusrikas ja väljakutseid pakkuv ametikoht

Nüüdseks on Sander töötanud Normas peaaegu kaks aastat ja ta ütleb kindlalt: „Normas ei hakka kunagi igav.” Nimelt töötab mees projektijuhina tööstustehnoloogia- ja müügiosakonnas, kus iga päev on võimalus õppida midagi uut. „Mida aeg edasi, seda pädevamaks ma saan,“ kinnitab Sander.

Teistest ettevõtetest, kus Sander varem töötas, erineb Norma tema arvates just oma tootmisprotsesside poolest, mis tähendab, et kogu tootmine on võimalik ära teha majasiseselt, alustades toote disainist kuni lõpp-produktini välja. „Kui võrrelda teiste Autolivi tehastega, siis on meil olemas ka tööriistavabrik, mis annab minu arust teiste ees eelise,” arvab Sander.

Oma ametikoha üheks suurimaks väljakutseks nimetab noormees osakondade vahelise kommunikatsiooni tagamist. Et informatsioon jõuaks oleks sujuv, peab projektijuhil olema oskus inimestega suhelda ja baasteadmised oma tööst.

Projektijuhina puutub ta kokku detailide tootmisega, rakiste valmistamisega, kuid ka erinevat laadi projektidega. „Hea on tööle tulla, kui ei teki rutiini,” sõnab Sander.

Tark ei torma!

Suurettevõttes töötades peab suhtlema eri osakondadega. Just see on Sandri arvates tema ametikohal üheks eeliseks. Ta on õppinud erinevaid kanaleid pidi teiste inimestega paremini kontakti saama. Siiski nimetab ta pea kahe tööaasta jooksul kõige tähtsamaks õppetunniks mõttetera, et alati ei ole mõtet tormata: „Tark ei torma! Pigem tuleb võtta samm tagasi, analüüsida ja alles siis teha otsus,” ütleb ta ja lisab, et selle oskuse, mis kandub edasi ka igapäevaellu, õppis ta oma kolleegidelt, sealhulgas ka otsestelt juhtidelt.

Vastuvõtt oli soe ja toetav

„Mul ei olnud paljude tööprotsesside kohta teadmisi ega vajalikke oskusi,” meenutab mees ja arvab, et oli väga positiivne, et teda kui uut töölist julgustati abi küsima. „Kui sa küsid abi, siis kõik sind aitavad ja õpetavad ka. Ei ole nii, et keegi lööks ukse kinni!“

Mis peamine – ka pika tööstaažiga oma eriala spetsialistid, kellelt Sandri sõnul oli väga hea õppida, olid teda igati valmis aitama ja juhendama. „Pigem aidatakse ja tehakse meeskonnatööd, kui lubatakse takistustel tekkida.”

Normakad suhtlevad ka muul ajal

Normas hinnatakse sporti ja aktiivset eluviisi: „Tänu Norma spordiklubile toimuvad iga kuu spordiüritused ja mõõduvõtmised eri osakondade vahel,” selgitab Sander, kuidas sealsed töötajad suhtlevad aktiivselt ka väljaspool tööd.

Karjäär Normas

Karjääriredelil tõusmiseks peab tema arvates olema inimesel:

  • hea suhtlusoskus;
  • huvi oma tegevuse vastu;
  • oskus leida probleemidele lahendusi ja takistusi võtta kui väljakutseid

Värske normakana näeb Sander end projektijuhi ametikohal kindlasti ka lähitulevikus.

Turvalisus– prioriteet nr.1

Rahvusvahelises autotööstuse tööjaotuses pole olemas suuri ja väikesi firmasid. On olemas pühendunud tegijad, nõudlikud kliendid ja ülim eesmärk – inimeste rahuolu ja elud.

Norma AS lõppklientideks on suured autovalmistajad üle maailma nagu Audi, Bentley, Porsche, Volkswagen, Tesla ja paljud teised.

Üle 60 inseneri

Üle 150 tootekategooria

127 aastat kogemust