Radmilla Sõmitko teab alluvate keele tundmise väärtust

Radmilla Sõmitko teab alluvate keele tundmise väärtust

Radmilla Sõmitkoga on sama huvitav vestelda nagu vaadata head filmi. Intervjuust sündis artikkel, mis hõlmab kõike: olulisi elu- ja tööalaseid tarkusi, kaadreid isiklikust elust ning fragmente tema karjäärist – salajastest pisaratest kollektiivse rõõmuni ettevõtte ühisüritustel.

Eellugu

Aasta 2010. Kriis. Head ajad, mil Radmillal oli soliidne palk ja kindel töö, lõppesid. Eraettevõttes, kus ta töötas, koondati töötunde, mis oli suureks probleemiks korterit üüriva väikese lapsega naise jaoks. Oma muret tuttavaga jagades sai ta teada, et Normas vajatakse inimesi ja seda Radmilla lugu Normaga algaski. Ütleme etteruttavalt, et Radmilla töötab Normas juba kümme aastat. Pereinimesena leidis ta siit selle stabiilsuse, mida otsis ning enam ei soovi ta riskida ja uude teadmatusse sukelduda.

Per aspera ad astra

Läbi raskuste tähtede poole – just selline on Radmilla edutee Normas olnud. Ta alustas pakkija tööst, seejärel hakkas omandama uute masinate kasutamist ja täiendama teadmisi teistes osakondades. Seejärel koordineeris ta valmistoodete liikumist ettevõttes ja tegeles korraldustööga arvuti taga. Täna on Radmilla juhipositsioonis. Olles emotsionaalne ja avatud inimene, jagab ta ausalt oma tundeid: praegune juhi ametikoht pole tema jaoks kerge.

Radmilla selgitab, et nüüd peab ta võrdselt hästi oskama töötada nii inimeste kui tehnoloogiaga. Tehnikaga on ta päris osav, kuid tal pole selle vastu nii põlevat huvi nagu mõnel kolleegil. Seetõttu tuleb tal harjutada, juurde õppida ja kannatlik olla. “Vahel tunnen ennast täiesti jõuetuna, aga vaatamata sellele ma tean, et õppida on vaja,” sõnab Radmilla vapralt.

Juhi kujunemistee

Radmilla alluvuses töötab 24 töötajat. Selle meeskonna juhiks saamine polnud lihtne: olles olnud üks tiimist, siis tuli tal end korralikult tõestada, enne kui meeskond teda juhina aktsepteeris. „Pidin usalduse võitma väikeste ja läbimõeldud sammudega. Ma eelistangi rahulikku lähenemist: alati saab kõike arutada, küsida inimeste arvamust jne,“ selgitab naine. Just kannatlikkus ja lugupidamine kaaskolleegide vastu aitasidki tal juhirollis rutem sisse sulada.

Radmilla juhendab erinevas vanuses ja erinevaid keeli kõnelevaid inimesi. Seega tuleb igaühele leida individuaalne lähenemine ning sobivad argumendid. Radmilla mäletab juhtumit, mil üks töötaja jõudis oma vahetusega pakkida vaid 4000 detaili, samal ajal kui kolleegid 9000, siis küsis ta sellelt inimeselt: „Sa pole ju teistest halvem?“. Need sõnad läksid inimesele sedavõrd hinge, et ta leidis motivatsiooni pingutada. Juba mõne aja pärast oli 4000’st detailist saanud 8000 ja rõõmustasid mõlemad – nii töötaja kui Radmilla. „Juhid peavad hoolitsema oma töötajate enesehinnangu, edusammude ja vahel isegi saatuse eest,“ arvab Radmilla.

Norma jagab töötajatega nii rõõmu kui kurbust

Kui Radmilla tuli Normasse tööle, oli ta meeldivalt üllatunud ühise vaba aja veetmise korraldusest. „Siin tähistatakse pühi, antakse jõulupreemiad, tehakse kollektiivreise ja kogutakse annetusi. Mõni aeg tagasi otsustasid töötajad jõulukinkidest loobuda ja nüüd kantakse need vahendid üle vähiravifondi. Normas austatakse ka pereväärtusi: lapse sünni puhul kingitakse raha, koolilastele seljakott jne,“ jutustab Normast vaimustuses olev Radmilla. Norma ei jäta oma inimesi hätta ka kurbade sündmuste puhul, mil meeskond tagab samuti rahalise toetuse.

Milline on see tunne, kui valmistad elupäästvaid tooteid?

Norma töö on orienteeritud inimelude päästmisele. Peab olema sada protsenti kindel, et sinu väljastatud tooted on defektivabad. Kui varem polnud sõidukid Radmilla jaoks midagi erilist, siis praeguseks on kõik muutunud: “Nüüd vaatan kohe autos olevat turvavööd, näen meie tehtud detaile igal pool!” ütleb Radmilla rõõmsalt.

Ta märkab Norma valmistatud turvavöösid filmides ja uurib pisiasju, samuti vaatleb linnaliinibussides turvavöid. Tema tütre jaoks on see võõras, sest küsib: “Milleks ema neid nii väga uurib?” Radmilla jaoks on suur rõõm ja uhkus näha kvaliteetse „keelega“ vööd, mille valmimise juures ta ise osaline oli!

Väärtuslikud õppetunnid

Radmillale tundub, et Norma on sama suur nagu elu ise. Norma aitab inimesel ennast näidata ja proovile panna ning leida oma tee. “Kui mõni ametikoht sulle ei sobi ja kahtled oma valikus, siis see tähendab üht – see on sinu võimalus midagi iseendas parandada, tugevdada „selgroogu“ ja leida tasakaalu,” jagab Radmilla oma elutarka lähenemist raskustele.

Radmilla edu peamine saladus on lihtne: „Isegi, kui sul on tõesti halb olla, siis tuleb säilitada rahu. Naerata ja süvene probleemi, siis see laheneb ja kaob!“

Turvalisus– prioriteet nr.1

Rahvusvahelises autotööstuse tööjaotuses pole olemas suuri ja väikesi firmasid. On olemas pühendunud tegijad, nõudlikud kliendid ja ülim eesmärk – inimeste rahuolu ja elud.

Norma AS lõppklientideks on suured autovalmistajad üle maailma nagu Audi, Bentley, Porsche, Volkswagen, Tesla ja paljud teised.

Üle 60 inseneri

Üle 150 tootekategooria

127 aastat kogemust